سندباکس گوگل (Google Sandbox) چیست؟

سندباکس گوگل چیست
گوگل (Google) امروزه بزرگترین موتور جستجوی جهان است و بی شک گوگل (Google) بخش مهمی از زندگی ماست چرا که ما برای جستجوی اطلاعات و خرید و حتی کارهای روزمره به گوگل مراجعه می کنیم. اگر یک وب سایت نوپا و جدید راه اندازی کنید،درسندباکس گوگل Google Sandbox قرار می گیرید. ما در این مقاله میخواهیم شما را با مفهومی به اسم سندباکس گوگل(Google Sandbox)‌‌ آشنا کنیم.

دسترسی آسان

شما اگر در حال حاضر واژه سندباکس را در گوگل سرچ کنید با این اطلاعات روبرو می شوید که سندباکس یک بازی ویدیویی است و …. اما اگر عبارت سندباکس گوگل چیست را سرچ کنید با نتایج متفاوتی روبرو میشوید که دانستن اطلاعاتی درباره آن بسیار جذاب و مهم است، مخصوصا برای شما که مشتاق دانستن الگوریتم های جدید سئو هستید و میخواهید با مفاهیم سئو آشنایی کافی و درستی داشته باشید. ما در این مقاله میخواهیم شما را با مفهومی به اسم سندباکس گوگل(Google Sandbox)‌‌ آشنا کنیم و به شما بگوییم که :

سندباکس سئوگوگل چیست؟

گوگل (Google) امروزه بزرگترین موتور جستجوی جهان است و بی شک گوگل (Google) بخش مهمی از زندگی ماست چرا که ما برای جستجوی اطلاعات و خرید و حتی کارهای روزمره به گوگل مراجعه می کنیم. ممکن است تابحال از خودتان پرسیده باشید که گوگل چگونه می تواند بهترین و معتبرترین محتواها و اطلاعات مرتبط با خواست شما را از بین تعداد زیادی وب سایت تشخیص داده و نشان دهد؟ پاسخ این است که گوگل از الگوریتم های خاص خود برای تشخیص بهترین و معتبرترین اطلاعات از میان سایت های مختلف به کاربران استفاده میکند. این الگوریتم ها قابل پیش بینی نیستند و روزانه درحال تغییرات هوشمند برای نشان دادن سایت ها و محتواهای بهتر هستند.

سندباکس گوگل (Google Sandbox) چگونه کشف شد؟

برخی از کارشناسان سئو در سال 2004 مشاهده کردند که با وجود رعایت اصول و قواعد سئو در چند ماه اول، گوگل سایت آنها را رتبه بندی نمی کند درحالیکه تلاش زیادی برای تولید محتوای خوب و انتشار سریعتر آنها در سایت خود کرده بودند. همچنین آن ها مشاهده کردند که این اتفاق فقط در موتور جستجوی گوگل (Google) رخ می دهد و موتورهای جستجوی های دیگر مانند بینگ (Bing) و یاهو(yahoo) طبق انتظارات سئوکاران، وب سایت را درسرپ SERP نشان می دهند، این مفهوم با نام سندباکس یا جعبه شنی ماسه توسط کارشناسان سئو معرفی شد.

سند باکس گوگل چگونه کشف شد /
سند باکس گوگل چگونه کشف شد /

نحوه کار سندباکس گوگل چگونه است؟

کارشناسان سئو معتقدند به دلیل ارائه الگوریتم جدید توسط گوگل(Google) وب سایت های تازه متولد شده در گوگل(Google) در چند ماه اول به درستی توسط جستجوگر گوگل ایندکس نمی شوند. در واقع این یک اتفاق مهم و یک نوع فیلتر محتوای گوگل برای سایت های جدید و نوپا است که این مفهوم،سندباکس سئو یا جعبه شنی سئو نام گرفت که طبق گفته کارشناسان سئو این دوره می تواند از 2 تا 8 ماه متفاوت باشد.

نحوه کار سندباکس چگونه است
سند باکس گوگل چگونه کار میکند ؟

چگونه بفهمیم سایت ما در در سندباکس گوگل است؟

اگر در گوگل وب سایت نوپای شما برای کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی کم رقابت ایندکس (index) نشده باشد، وب سایت شما ممکن است در سندباکس باشد.

در نمودار عکس بالا متوجه می شوید که سایت شما در سند باکس قرار گرفته است .

چگونه ازسندباکس گوگل خلاص شویم؟

برای خلاص شدن از سندباکس سئو گوگل سعی کنید با تولید محتوای خوب و متداول اعتماد گوگل را جلب کنید تابتوانبد زودتر از سندباکس خارج شوید و با انجام فنون سئو SEO برای سایت توسط اقدامات خود، زمان خارج شدن از سندباکس گوگل یا جعبه شنی ماسه را کاهش دهید.

استراتژی هایی برای خلاص شدن از شر سندباکس گوگل

  • از کلمات کلیدی طولانی و کم رقابت استفاده کنید
  • گذاشتن ویدیوی خود در یوتیوب
  • استفاده از لینک سازی: لینک سازی کار مشکلی است و برای به دست آوردن لینک های با کیفیت و خوب که اعتبار دامنه شما را افزایش می دهد، زمان و تلاش زیادی لازم است.
  • اعتبار سایت خود را افزایش دهید: یکی از بهترین راه‌ها برای اعتبار وب‌سایت، اندازه گیری دومین آتوریتی (DomainAuthority) است هرچه دومین آتوریتی شمابالاتر باشد، سریعتر می توانید از سندباکس گوگل خارج شوید
  • استفاده از رسانه ها وشبکه های اجتماعی مانند پینترست((Pinterest،لینکدین(Linked IN) و اینستاگرام (Instagram)
  • محتوای خوب روزانه تولید کنید
  • ایجاد نقشه سایت با فرمت XML و ارسال آن به گوگل
  • در صفحات خود از لینک سازی استفاده کنید :صفحات مشابه خود را با لینک به یکدیگر پیوند دهید
  • برندسازی کنید: یکی از کارهای برندسازی این است که از نام تجاری خود در همه جای اینترنت استفاده کنید
  • صبور باشید و برای دیدن نتایج خود اندکی صبر کنید: به ربات موتور جستجوی گوگل زمان بدهید تا وب سایت شما را تجزیه و تحلیل کند
استراتژی ها برای رهایی از سندباکس گوگل
استراتژی ها برای رهایی از سندباکس گوگل

مقالات مرتبط :

آیا راهی وجود دارد که سایت ما در سندباکس گوگل قرار نگیرد؟

بله، اما راه حل پیشنهادی ما نیست. بهترین استراتژی برای جلوگیری از قرار گرفتن سایت در سندباکس یا جعبه شنی ماسه خرید دامنه های منقضی شده و سوار کردن وب سایت خود بر روی آنهاست، دامنه های منقضی شده در واقع دامنه هایی هستند که در گذشته ثبت شده اند اما بیش از یک دوره ثبت نشده اند. از آنجا که این دامنه ها تمدید نشده اند، ثبت نام آنها منقضی می شود و برای خرید و انتخاب مجدد توسط دیگران برای خرید در دسترس می گیرد.

یک دامنه منقضی خوب بهتر است اعتبار دامنه اش بالا باشد و قبلاً در سندباکس قرارگرفته باشد و در گوگل Google اعتماد خود را کسب کرده باشد و ممکن است هنگام راه‌اندازی مجدد درسندباکس گوگل قرار نگیرد.بنابراین میتوانید برای فرار از قرار گرفتن در سندباکس گوگل به جای دامنه جدید، یک دامنه منقضی شده خوب تهیه کنید. با اینکار میتوانید برای سئو، در زمان کمتری به نتیجه برسید و یا بعبارتی سندباکس گوگل را دور بزنید!

نتیجه گیری در مورد سندباکس گوگل
نتیجه گیری در مورد مقاله سندباکس گوگل

نتیجه گیری و نکات تکمیلی سندباکس

اگر یک وب سایت نوپا و جدید راه اندازی کنید،درسندباکس گوگل Google Sandbox قرار می گیرید.
به سندباکس یا جعبه شنی ماسه مانند یک دوره آزمایشی نگاه کنید که باید از این دوره برای بهبود و ارتقای سایتتان استفاده کنید.
در دوره سندباکس سئو گوگل سایت، گوگل وب سایت شما را بررسی میکند تا مطمئن شود محتوای اختصاصی و و خوب ارائه می دهد تا به نفع کاربرهایش باشد.

وجود سندباکس گوگل Google Sandbox در واقع توسط گوگل هرگز تایید نشده است و فرضیه ای بر اساس تجربه های کارشناسان سئو است.

مهندس زهرا علیزاده

مهندس زهرا علیزاده

زهرا علیزاده هستم ، کارشناس سئو و دارای مدرک کارشناسی ict تکنولوژی فناوری اطلاعات و ارتباطات. عضو تیم سورن سئو هستم که که در زمینه ارائه آموزش و خدمات تخصصی سئو سایت فعالیت دارم .

این مقاله را با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *