تکنیک سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

تکنیک سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

دسترسی آسان

تکنیک سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه یکی از دسته‌بندی‌های سئوسایت است که آشنایی با آن‌ها، شما را در بهینه‌سازی جایگاه سایت خود یاری خواهد کرد. سئو کلاه سفید شامل مجموعه دستورالعمل‌هایی می‌شود که مطابق قوانین سئو بوده و درحالت کلی تجربه کاربران را بهبود می‌بخشد. در مقابل سئو کلاه سیاه قرار دارد که شامل دستورالعمل‌هایی می‌باشد که خلاف قوانین تایید شده و الگوریتم‌های گوگل هستند. انجام این روش‌ها به لحاظ قانونی جرم نیست اما مورد تایید گوگل نبوده و ممکن است تاثیرات مخربی برای وب‌سایت داشته باشد. با این توضیحات دلیل علاقه تعدادی از افراد برای استفاده از المان‌های کلاه سیاه چیست؟ در این مقاله با این دو روش سئو بیشتر آشنا می‌شویم.

سئو کلاه سفید چه تفاوتی با سئو کلاه سیاه دارد؟

درست همانند کابوی‌هایی که کلاه سفید و کلاه سیاه بر سر می گذارند تا «انسا‌ن‌های خوب» را از «انسان‌های بد» متمایز کنند، White hat SEO و کلاه سیاه نشان دهنده راهکار خوب و بد سئو هستند:
تکنیک‌های سئو کلاه سفید قهرمان هستند یعنی تاکتیک‌هایی را شامل می‌شوند که در چارچوب و قوانین خدمات موتورهای جستجو برای بهبود رتبه‌بندی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) سایت کار می‌کنند.
تکنیک‌های سئو کلاه سیاه شرور هستند یعنی تاکتیک‌هایی که ممکن است رتبه‌بندی SERP سایت را بالاتر ببرند، اما غیراخلاقی بوده و دستورالعمل‌های موتور جستجو را نقض می‌کنند.

<yoastmark class=

مهم ترین تکنیک های سئو کلاه سفید (White hat SEO)

در قسمت به برخی از تکنیک‌های برتر سئو کلاه سفید اشاره می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای برای بهینه سازی سایت خود به صورت کاملا قانونی و تایید شده استفاده کنید:

محتوای با کیفیت

منظور از محتوای باکیفیت، محتوایی است که برای مخاطبان نوشته شده ، نه اینکه صرفا به نفع خزنده موتور جستجو درج شده باشد. این اصل از White hat SEO، مهم‌ترین عنصر سئوی امروزی بوده و بهترین راه برای دریافت پاداش توسط موتورهای جستجو و بهینه‌سازی رتبه بندی سایت است. همیشه به‌خاطر داشته باشید که محتوای با کیفیت پادشاه است!

کلمات کلیدی مرتبط با محتوا

کلمات کلیدی با کیفیت، پر سرچ و مرتبط با محتوا الزامی است. همچنین باید به تعداد استفاده از کلمات کلیدی نیز توجه کرد. همچنین شما علاوه بر کلمه کلیدی اصلی، باید ۲ یا ۳ کلمه کلیدی فرعی نیز داشته باشید.

عناوین غنی از کلمات کلیدی

عناوین صفحات باید حتما دارای کلمات کلیدی باشند. نادیده گرفتن یا دست کم گرفتن این تکنیک تاثیر منفی در بهینه‌سازی صفحات وب سایت شما خواهد داشت.

لینک های ورودی یا بک‌ لینک معتبر

لینک های ورودی معتبری که به صورت ارگانیک (در مقابل لینک‌های پولی) به دست می‌آیند به یکی از مهم‌ترین عناصر بهبود سئو وب سایت‌ها تبدیل شده است. دستیابی به یک لینک‌های معتبر به زمان و تعهد بالا نیاز دارد، اما تأثیر فوق‌العاده‌ای بر افزایش ترافیک کلی سایت و بهبود رتبه سایت در صفحه SERP خواهد داشت.

زمان بارگذاری سریع صفحه

زمان بارگذاری سریع صفحه امری بسیار ضروری است. سرعت مناسب وب سایت، باعث کسب رضایت کاربران شده و سبب مراجعه دوباره آنان به سایت شما خواهد شد. از نظر موتورهای جستجو، سرعت سایت تاثیر بسزایی در بهینه‌سازی رتبه سایت خواهد داشت. سایت‌هایی که به هر دلیلی در پاسخ به درخواست های بازدیدکنندگان کند هستند عموماً در رتبه های پایین تری در SERP قرار می گیرند. به دلیل اینکه معمولا در این مواقع تجربه کاربر از سایت مساعد نخواهد بود.

مهم ترین تکنیک های <yoastmark class=

مهم ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black hat SEO)

آشنایی با سئو نوع کلاه سفید صرفا برای جلوگیری از ورود ناخواسته به دستورالعمل‌های Black hat SEO کافی نیست. در این قسمت برخی از معروف‌ترین تکنیک‌های Black hat SEO که وجود دارد را معرفی می‌کنیم.

کلید واژه پر کردن

محتواهای پنهان که با کمک کدهایی پوشانده شده‌اند و یا محتواهای فاقد کیفیت، که مملو از کلمات کلیدی پر سرچ هستند، صرفا به دلیل اینکه برای موتورهای جستجو گوگل قابل مشاهده باشند نمونه‌ای از راهکارهای Black hat SEO است. این روش ممکن بود در گذشته کار کند، اما امروزه الگوریتم‌های جستجو هوشمندتر شده‌اند. سایت‌هایی که از این روش‌ها استفاده می‌کنند ممکن است توسط موتور جستجو مسدود شوند.

متا مملو از کلمات کلیدی

قرار دادن غیرطبیعی کلمات کلیدی یا تگ‌های و یا عنوان مقالات در متا یکی دیگر از تکنیک‌های مخرب سئو کلاه سیاه است که نه تنها سودی برای سایت نخواهد داشت، بلکه ممنون است تاثیر منفی برای سایت داشته و رتبه سایت را کاهش دهد.

انتشار مطالب بد

انتشار محتوای بی کیفیت هیچ ارزشی برای بازدیدکنندگان نداشته و این مورد با کاهش ترافیک سایت به شما منعکس خواهد شد. کپی کردن محتوا از سایت‌های دیگر در گذشته، توسط موتورهای جستجو تقریباً غیرقابل شناسایی بود. به همین علت تاحدودی برای رتبه‌بندی با تاثیر مثبت همراه بود. اما اکنون، گوگل و سایر موتورهای جستجو الگوریتم‌هایی را در اختیار دارند که محتوای تکراری را تشخیص داده و باعث کاهش رتبه سئو سایت‌های خاطی می‌شوند.

مهم ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black hat SEO)
مهم ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black hat SEO)

مزایا و معایب سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

با وجود معایب فراوان تکنیک سئو کلاه سیاه اما باز هم عده بسیاری از افراد از روش‌های این تکنیک استفاده می‌کنند. شاید دلیل اصلی این افراد تاثیر مثبت اصول سئو کلاه سیاه بر بهینه‌سازی و کسب رتبه مناسب چندین صفحه از وب سایت در زمانی کوتاه‌تر باشد. اما این رتبه‌ها همیشگی نخواهد بود و تنها بعد از گذشت زمان اندکی این صفحات به رتبه‌های پایین‌تر تنزل خواهد کرد.
روش‌ها و قوانین تکنیک سئو کلاه سفید، در زمان بسیار طولانی‌تری رتبه سایت را بهینه‌سازی می‌کنند و نیازمند تلاشی مداوم و خستگی‌ناپذیر هستند. با این وجود بسیار مطمئن بوده و با تخصصی‌ترین و قابل اعتماد‌ترین راه‌ها رتبه سایت را تا حد قابل توجهی بهبود خواهند بخشید.

در پایان

بسته به تکنیکی که انتخاب می کنید، سئو می‌تواند به موفقیت سایت شما کمک کند یا مانع از موفقیت آن شود. White hat SEO یک اصول حساب شده و قانونمند است که صرفا ارائه مطلب درست و باکیفیت به کاربر را در اصل کار خود قرار داده است. از سوی دیگر، Black hat SEO می‌تواند برای سایت شما بسیار خطرناک باشد. جریمه‌های احتمالی، تعطیلی سایت، تجربه کاربری ناخوشایند و از دست دادن فرصت‌های برندسازی از جمله این خطرات است. قبل از پیاده‌سازی اصول سئو در وب‌سایت خود، مطمئن شوید اصول مورد نظرتان از کدام نوع از تکنیک‌های کلاه سفید یا کلاه سیاه است تا از خطرات احتمالی برای سایت، جلوگیری به عمل آورید.

مدیر سورن

مدیر سورن

این مقاله را با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *